Thursday, July 9, 2009

Tubagus, Toobagus, 2 bagus

Pengalaman melancong ke Bandung semanis dengan penginapan di Tubagus homestay.
Saya bersama isteri berkesempatan menginap di tubagus selama dua malam (20 dan 21 Jun yang lalu). Sememangnya Tubagus sebuah homestay yang homely, selesa dan murah. Apa tidaknya 600000 idr untuk dua malam dan dua bilik. Walau pun tiada aircon, namun kedinginan malam terasa sekali. Air mandi sesejuk air peti ais. Breakfast di garden. Mengapa perlu bayar lebih di hotel kalau segala-galanya ada di tubagus dan lebih murah.
Ada service ala 'room service'. Apa susahnya tekan saja loceng pasti bibik boleh membantu apa yang perlu. Lengkap pula dengan stock minuman panas (biskut, teh, nescafe dan juga maggi mee_ lebih makmur daripada hotel. Untuk pergi shopping tidak susah. Anda perlu berjalan kaki agaknya 30-50 kaki,sudah sampai tepi jalan laluan 'angkot' Bayar saja 5000 untuk 4 orang pasti sampai ke tempat shopping. Murahkan? Bagi yang Muslim, surau hanya tak sampai 5 minit berjalan kaki. Makan? Tidak susah . Banyak restoran Padang. Tidak mahal dan bersih pulak tu. Persekitaran memang damai sesuai untuk yang berkeluarga, selamat. Yang penting sekali tuan punya tubagus, seorang gadis yang, peramah, mudah berurusan dengannya.
Jika berminat, atau nak jimat bolehlah hubungi Kanti Widiastuti, tel: 622291732005 atau 6281573890426. ( Nak mudah lagi google saja Tubagus!)

No comments:

Post a Comment